فایل ایران

دانلود پایان نامه دانشگاهی . مقاله انگلیسی با ترجمه فارسی . نمونه سوال استخدامی . گزارش کارآموزی . جزوه . فایل

فایل ایران

دانلود پایان نامه دانشگاهی . مقاله انگلیسی با ترجمه فارسی . نمونه سوال استخدامی . گزارش کارآموزی . جزوه . فایل

پروژه بررسی سیستم تعلیق بادی


پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: بررسی سیستم تعلیق بادی
دسته: مکانیک
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 122
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
یک خودرو برای داشتن راحتی بیشتر، نیاز به فنرهای خیلی نرم و انعطاف‌پذیر دارد. اما راحتی فقط هدف ما در ساخت یک خودرو نیست. ضمن اینکه باید بتواند سریع حرکت کند. ایمنی بالایی نیز باید داشته باشد. یعنی اینکه حالت پایدار خود را حفظ نماید. بنابراین برای اینکه خودرویی پایدار باشد تعلیق آن باید خاصیت ضربه‌گیری بالایی داشته باشد اما همین خاصیت، خود از راحتی سرنشین خودرو می‌کاهد. به این ترتیب می‌بینیم که در خودرو همیشه تضادی بین راحتی و ایمنی وجود دارد.
مهندسین و متخصصین صنعت خودرو در بسیاری از کشورهای جهان تلاش زیادی کرده‌اند تا با استفاده از موادی چون فولاد، روغن و کائوچو به سطحی که در آن الزامهای راحتی و پایداری خودرو رعایت شده باشد برسند و در این راه به موفقیت هایی نیز دست یافته‌اند. اما در زمینه پیشرفت در افزایش سرعت خودرو، می‌توان گفت که تقریباً همه خودروسازان به سطح قابل توجهی رسیده‌اند.
در مورد سرعت‌های بالا، باید بین راحتی و پایداری خودرو، یکی را انتخاب کرد. شرکتهای سازنده اتومبیلهای مسابقه، مسلماً پایداری خودرو را ترجیح می‌دهند، اما سازندگان خودروهای لوکس، راحتی را در اولویت کار خود قرار می‌دهند.
شنـاور بـودن خـودرو روی بـالشتکـی از هـوا رویـای مهنـدسـین بود. در سال 1847 ((جان‌ لوئیس)) اختراع خود را که در مورد فنرهای پتوماتیکی برای خودروهای راه‌آهن، لوکوموتیوها، خودروهای سنگین بود در مقاله‌ای به ثبت رساند. عنوان مقاله لوئیس ((الاستیسیته کامل هوای جو و کاربرد آن)) به عنوان یک جانشین برای فنرهای فلزی بود. به این ترتیب، لوئیس ادعا کرد که اختراع وی اولین فنر هوایی لاستیکی است.
به کمک سیستم تعیین هوایی، دو مؤلفه راحتی و ایمنی را می‌توان یکجا در خودرو فراهم آورد. راز این کار در جایگزین نمودن خاصیت الاستیسیته گاز فشرده به جای فنرهای فولادی و قرار دادن بدنه خودرو بر روی چهار بالشتک پنوماتیک موجود در بالن‌های تعلیق می‌باشد.

ترجمه مقاله استفاده از الگوریتم مورچگان برای قیمت گذاری توان راکتیو


عنوان انگلیسی مقاله: 
Application of the ant colony search algorithm to reactive power pricing in an open electricity market
عنوان فارسی مقاله: استفاده از الگوریتم جستجوی جمعیت مورچگان برای قیمت گذاری توان راکتیو در بازار آزاد برق
دسته: برق - الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 17
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
برای انتقال توان حقیقی و تامین امنیت شبکه قدرت، مدیریت توان راکتیو ضروری است.در بازار برق ارائه یک روش صحیح و ممکن برای قیمت دهی توان راکتیو دارای اهمیت است. در مدل های مرسوم پخش بار بهینه، هزینه تولید توان راکتیو در نظر گرفته نشده است. در این مقاله هزینه تولید توان راکتیو و هزینه سرمایه گذاری بانک های خازنی در تابع هدف مساله OPF گنجانده شده است.  لذا، با استفاده از الگوریتم جستجوی جمعیت مورچگان، مساله بهینه حل شد. برای محاسبه هزینه توان اکتیو و راکتیو در هر باس در بازارهای رقابتی برق، از نظریه قیمت نهایی استفاده شد. اعمال روش ارائه شده روی سیستم 14 باس  IEEE اعتبار و کارایی آن را به اثبات می رساند. نتایج بدست آمده از چندین مورد مطالعه ای نشان دهنده تاثیر عوامل مختلف روی قیمت توان راکتیو است. 
1. مقدمه
ساختار سنتی کنترل شده و انحصاری صنعت برق در کل دنیا در حال تبدیل شدن به یک محیط رقابتی و با دسترسی باز است. در این محیط جدید بازارهای برق ضرورتا بصورت رقابتی هستند. تاکنون، تمامی تلاش ها در وهله اول روی توسعه روش هایی برای تعیین میزان غرامت توان اکتیو ژنراتورها متمرکز بوده اند. با اینکه سرمایه گذاری در تولید برق و هزینه سوخت، مهم ترین هزینه های عملکردی سیستم قدرت به شمار می آیند اما روز به روز به اهمیت توان راکتیو افزوده می شود، بخصوص از نقطه نظر امنیت و تاثیر اقتصادی ای که در پی دارد [1]. 
جبرانسازی و بهینه سازی توان راکتیو متحمل تبادل توان الکتریکی به عنوان بخشی از خدمات کمکی است. مصرف توان راکتیو دارای منحنی تقاضا برحسب زمان مشابه با توان اکتیو است، بخصوص برای بارهای موتوری و کوره ها. بنابراین، برای مدیریت شرکت های تولیدی و/یا انتقال، عملکرد و تخصیص هزینه توان راکتیو دارای اهمیت بسیار زیادی است [1]. 

نرم افزار رایگان Free SEO PowerSuite 20

نام نرم افزار:     Free SEO PowerSuite 20     (جدید)
توضیح فارسی: یک ابزار رایگان برای اینکه سایتی با SEO مناسب داشته باشید!
سیستم عامل مورد نیاز: Windows
حجم نرم افزار: 48.65 MB
قیمت: رایگان
تعداد بازدید: 12,379 مرتبه
دانلود: کلیک کنید!

ترجمه مقاله استفاده از اسیلاتورهای دافینگ برای تشخیص انفعالی جزیره‌ای


عنوان انگلیسی مقاله: Application of Duffing Oscillators for Passive Islanding Detection of Inverter-Based Distributed Generation Units
عنوان فارسی مقاله: استفاده از اسیلاتورهای دافینگ برای تشخیص انفعالی جزیره‌ای شدنِ واحدهای تولید پراکندۀ مبتنی بر اینورتر
دسته: برق - الکترونیک
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 15
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
با در نظر گرفتن امنیت و عملکرد مطمئن سیستم‌های نوین تولید پراکنده (DG)، برای تمییز حوادث مختلف نیاز به یک سیستم عیب‌یاب خبره است. یکی از الزامات حیاتی در عملکرد امن تولید پراکنده "تشخیص جزیره‌ای شدن" است. در این مقاله، یک روش تشخیص جدید جزیره‌ای شدن پسیو، به کمک استفاده از اسیلاتورهای دافینگ، برای اولین بار پیشنهاد و تحت شرایط مختلف شبکه مورد آزمون قرار گرفته است. این روش بدین منظور طراحی شده است که با شناسائی تبدیل اسیلاتور دافینگ از حالت "وضعیت آشفته" به "وضعیت دوره‌ای بزرگ" و برعکس، تغییرات فرکانس تزویج نقطه مشترک را تشخیص دهد. نتایج شبیه‌سازی انجام شده توسط نرم‌افزار MATLAB/Simulink برای تصدیق عملکرد روش ارائه شده به کار گرفته شد. نشان داده شده است که روش معرفی شده با حداقل زمان تشخیص، حتی در حضور نسبت‌های بزرگ‌ نویز به سیگنال‌، دقت بسیار بالایی دارد.  
عبارات کلیدی- آشفتگی، تولید پراکنده (DG)، معادله دافینگ، جزیره‌ای شدن، مبدل منبع ولتاژ. 
I. مقدمه
عملکرد جزیره‌ای واحدهای تولید پراکنده (DG) معمولا وقتی اتفاق می‌افتد که منبع تغذیه از شبکه اصلی جدا شده باشد اما DG هنوز درحال تحویل توان به شبکه باشد. عدم موفقیت در قطع DG حین جزیره‌ای شدن، ممکن است تاثیرات منفی قابل توجهی روی تجهیزات DG و شبکه‌های بهره‌برداری برق به همراه داشته باشد. واحد DG باید جزیره‌ای شدن را تشخیص داده و واحد DG را در یک زمان مناسب جدا کند تا مانع خسارات شود [1] و [2]. بخش اصلی تشخیص جزیره‌ای شدن تمییز صحیح لحظه جزیره‌ای شدن و جداسازی DG از شبکه توزیع (DN) در کمترین زمان ممکن است. جزیره‌ای شدن ناخواسته DG ممکن است منجر به مسائل کیفیت توان (PQ)، تداخل با تجهیزات حفاظتی شبکه و امنیت پائین مصرف‌کننده‌ها شود. شایان ذکر است که برخی محققان در حال بررسی موقعیتی هستند که در آن DG دارای قابلیت ridethrough بوده و مسئول برقدار کردن بار پس از جزیره‌ای شدن است [3]-[6]. همین گزینه می‌تواند باعث پیچیدگی بیشتر  سیستم کنترلی و نیز افزایش هزینه‌ها شود.